Ostematrix untuk ibu menyusu

Banyak cerita cerita saya bersama Shaklee. Antara yg plg best adalah pengalaman saya bersama ostematrix Shaklee. Ramai antara kita yg dh tau apa tu ostematrix.btul x???

Ostematrix adalah kalsium. Setiap tablet ostematrix Shaklee mengandungi 250mg kalsium. Yg best jgk ostematrix Shaklee dilengkapi dengan magnesium, vitamin D,boron dan beberapa mineral lain. Mineral lain yg terdapat di dalam ostematrix sangat penting dan diperlukan untuk penyerapan kalsium yg optimum.
So, itu adalah penerangan serba ringkas tentang kalsium Shaklee.


Saya mengambil ostematrix semasa menyusukan anak saya yg sulung. Disebabkan jarang n susah nak minum susu saya mengambil keputusan untuk mengambil pil kalsium. Masa 2 tak dela ambil ostematrix Shaklee. Just amik tablet kalsium kat klinik panel jer. Maklum la nk jimat katanya. Dah beberapa bulan consume pil kalsium 2..tetiba de plak officemates bukak cerita pasal pil kalsium. Kawan saya ni bagitau pil kalsium ni tak selamat diambil untuk jangka masa panjang. Ia meninggalkn sisa2 yang tidak boleh diserap oleh tulang pada buah pinggang. Dengar jer statement tu..terus tersentak. Dah mula la takut nk amik pil kalsium kt klinik walaupun free.

Pikir punya pikir, at last saya pun decide utk consume ostematrix Shaklee. Lebih baik mendapatkan yang semula jadi kan???Selamat dan halal untuk digunakan dan yang pastinya tiada kesan sampingan. 

Apa kesan setelah mengambil ostematrix Shaklee???
Bagi pendapat saya kesan adalah bergantung kepada diri sendiri. Bagaimana cara pengambilan kita, berapa keperluan kalsium yang diperlukan oleh badan kita.. Adakah kita mengambil jumlah kalsium yang mencukupi untuk keperluan badan??? Anda boleh merujuk entry saya tentang kalsium untuk mengetahui keperluan kalsium harian. 

Bagi saya yang menyusukan anak..keperluan kalsium adalah dalam range 1000-1200mg sehari?Banyak kan??Camana nk cukupkan keperluan kalsium ni??? 1 tablet ostematrix Shaklee mengandungi 250mg..oleh itu saya perlu mengambil 4tablet ostematrix setiap hari untuk mendapatkan 1000mg kalsium setiap hari. Oleh itu, saya mengambil 4biji ostematrix setiap hari. Saya memang konsisten. Setiap hari wajib ambil. 

Kesan yang paling best bila saya tak ada lagi mengalami sakit-sakit pinggang. Lenguh-lenguh sendi. Biasanya bagi ibu-ibu yang menyusukan anak memang tak boleh lari dari masalah sakit pinggang dan lenguh-lenguh. Salah satu sebab sakit pinggang dan lenguh-lenguh adalah kerana kekurangan kalsium. Bagi sesetengah orang menganggap semua ni adalah perkara biasa sahaja. Tapi hakikatnya, kekurangan kalsium boleh menyebabkan masalah pereputan tulang atau osteoporosis dan yang paling teruk boleh menyebabkan slip disc. Ngeri je bila dengar psl osteoporosis dan slip disc ni..Sebab tu saya konsisten mengambil ostematrix.

Selain itu, apa yang saya perasan ialah saya mudah membuang setiap pagi. Alhamdulillah..Rasa lega perut..kiki..Memang best..Setiap hari memang wajib membuang. 
Tidur pn nyenyak dan mudah bangun pagi. Maklum la kerja jauh, so mmg kena bangun awal. Saya pulak jenis yang tidur lambat setiap hari. Alhamdulillah saya boleh bangun seawal kul 5pagi walaupun tidur pukul 12malam.

Dari segi penghasilan susu..memang Alhamdulillah..miss B selalu bengkak je. pagi2 hari mmg wajib pam..Kalau tak nk bersiap pegi keje pun tak selesa.
Ni antara pengalaman saya sendiri yang memang berpuas hati dengan pengambilan ostematrix Shaklee..memang berbaloi-baloi dan kesan yang sangat memuaskan hati.

Bagi yang masih tertanya-tertanya kenapa perlu ambil kalsium??Wajib ker amik kalsium???
Jawapannya sangat simple..tepuk dada tanya diri sendiri..Hehe.. Sebenarnya kalsium adalah mineral yang penting untuk tulang kita.  Kalsium hilang dari badan setiap hari melalui air kencing dan najis, dan jumlah surih hilang melalui peluh, kulit, rambut, dan kuku. Kalsium yang hilang biasanya digantikan dengan kalsium daripada makanan. Jika diet tidak mengandungi kalsium yang mencukupi atau badan kita tidak dapat menyerap kalsium yang mencukupi daripada sumber makanan @ supplement,  badan akan bertindak mendapatkan kalsium yang diperlukan daripada tulang. Jika keadaan ini berterusan, kandungan kalsium dalam tulang akan berkurangan lalu meningkatkan risiko osteoporosis, di mana tulang semakin merosot dan peningkatan risiko retak/patah tulang.

Segala-galanya adalah di tangan kita. Kita berhak menentukan mana yang terbaik untuk diri sendiri. Bagi saya sebagai ibu yang mempunyai 3 anak ni..saya perlu sihat.saya kena jaga kesihatan saya demi anak-anak dan suami tercinta.


Hubungi saya segera untuk sebarang pertanyaan/pertanyaan.


JOM SIHAT & CANTIK BERSAMA SHAKLEE!!


Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Wan Norhayati bt Wan Tahir
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 866292 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 6704659
♥ Emel : wanyatie82@gmail.com
♥ Laman web: mommycun.blogspot.com

No comments:

Post a Comment